Üdvözlök mindenkit a Dodo Flying tanfolyamon! Itt mindent elmagyarázok lépésről lépésre, nektek csak követni kell az utasításokat! Rengeteg kitartással és türelemmel kell rendelkezned ehhez a tanfolyamhoz. Ha ez a két dolog nincs meg, máris megbuktál.
1. lépés: Az indulás. Keressünk egy Dodo-t. Shoreshide Vale-en, a reptéren találhatsz 3 darabot is (+ Portland import/export garázs). Szállj be valamelyikbe, majd állj be a rövidebbik kifutópályára. Előtte föltétlen kapcsold ki a rádiót, hogy tudj koncentrálni. Tartsd nyomva az előre gombot, hogy elindulj. Addig tartsd nyomva, amíg nem szólok. Ha elindultál, akkor tartsd nyomva a Num6-ot (Dodo Down), addig amíg az első kerék el nem kezd szikrázni a betonon.
2. Lépés: Az emelkedés. Ha ez megvan, akkor engedd el a Num6-ot, mire a gép meredeken emelkedni kezd. Hogy ezt korrigálni tudd, nyomd le megint a Num6-ot, addig amíg a gép orra a föld felé nem néz (ne sokáig nyomd, mert akkor lezuhansz. max. 45 fokot hagyd). Ezt ismételgetve egészen nagy magasságokba is eljuthatsz. Ja és ha már elrugaszkodtál a földtől, akkor a gép imbolyogni kezd. Nem kell megijedni, ha úgy csinálod, ahogy mondtam, nem lehet semmi baj. Akkor viszont, ha túl meredeken zuhansz, és el akarod kerülni a függőleges hajtűkanyar effektust, (aminek általában zuhanás a vége) akkor a Num9-et nyomogasd addig, amíg vissza nem áll normál zuhanórepülésbe, és nem stabilizálódik a gép. (Azért elég ritka az ilyen.)
3. lépés: A kanyarodás. Ha elég magasan repülsz, akkor meg lehet próbálni a kanyarodást. Csak kicsiket nyomva a jobbra ill. balra gombokon. Ha túlságosan éles ívben kanyarodsz, akkor a dőlésiránnyal ellentétes irányba irányítsd a gépet, miközben a Num6-al egy kis zuhanórepülésbe kezdesz. Ha már úgy érzed nem kell magasabbra jutnod, abba lehet hagyni a zuhanórepüléseket, és az előre gombot is elengedheted.
4. lépés: A pánik. Mint már említetem, ha elég magasan vagy elengedheted az előre gombot, és a zuhanórepüléseket is abbahagyhatod. Néha úgy fogod látni, mintha a gép zuhanni kezdene. Nem kell pánikba esned, csak ijesztget téged. A felhajtóerő úgyis a levegőben fog tartani. Csak arra kell ügyelned, hogyha a város felett repülsz, lehetőleg kerüld el az Unique ugrásokra alkalmas helyeket, mert ha egy ilyen fölött repülsz el akkor a program úgy veszi, mintha Unique ugrást akarnál végrehajtani, és akkor a kamera megáll egy pontban, és csak a géped alját fogod látni, addig amíg földet nem érsz, vagy bele nem csapódsz egy háztömbbe. Ez elég idegesítő, mert az 1117 másodperces rekordomat még nem sikerült túlszárnyalnom.
5. Lépés: A leszállás. Nos, ez egy igen kényes procedúra. Nem lehet csak úgy az egyik pillanatról a másikra véghezvinni. A lényege az ereszkedésnek az, ha már stabilan repül a gép (nem kell manuálisan korrigálni) akkor a Num9-et (Dodo Up) nyomogasd addig, amíg a Dodo orra az ég felé nem néz. Ekkor hagyd egy kicsit nyugodtan repülni, hogy ne csapódjon erősen a földhöz. Fontos, hogy ráérezz mikor kell ereszkedni. Ezt addig ismételgesd, amíg a kerekek földet nem érnek. Ha leértek kezdj el fékezni mindkét fékkel (Space v. egér jobb gomb + hátra nyíl).
Egy kis extra csemege a profiknak: Ha elég tapasztalatot gyűjtöttél a hosszú távú repülésről és a kanyarodásról, körülrepülheted egész Liberty Cityt. Az elkövetkezendőkben néhány olyan érdekes felfedeznivalót fogok mutatni, ahová normál módon nem lehet eljutni, csak a levegőből.
1. Próbáld meg megnézni mi lehet Kenji kaszinójának legtetején. Nem azon az épületen, ahol a helikopter van, hanem a másikon.
2. Repülj el a stadion felett ( Staunton Island). Próbálj meg landolni a hajón, a portland-i kikötőben és a világítótorony alatti sziklán.
3.Próbálj meg keresztülrepülni a gáton (Shoreshide Vale).
4.Repülj körbe a szigetek szélén, hogy meglásd milyen hosszan tudsz repülni. A szigetek körül repülj, hogy elkerüld az unique ugrásokat.
5. Próbálj meg átrepülni az obszervatórium felett Shoreshide Vale-en.
Ez persze csak pár dolog volt. Ha a repülés során találsz olyan helyeket, ahová a szokásos módon nem lehet eljutni, Repülj oda a Dodoval. A PS2 - es változatban lehetett trükköket és manővereket is végrehajtani, amit a progi értékelt is. Nem tudom, miért hagyták ki ezt a PC - s változatból (állítólag a PS2- es változatban még a Rhinoval is lehetet valahogy repülni). Ha gyakran tekintgetsz az égre, észrevehetsz egy titokzatos teljes szárnyú Dodot, ami mellesleg ki is van világítva, és még elpusztítani sem lehet (legalábbis nekem még nem sikerült). Ilyet nem lehet szerezni sehol (sajnos). Portland és Staunton között röpköd alacsonyan. Nem lehet semmilyen repülőgéppel sem repülni a GTA3-ban, kivéve a Dodoval.
Végezetül itt van néhány Kifutópályának használható hely: Reptér, hosszú kifutópálya: Alap kifutópálya minden kezdőnek, egy egyenesben van Staunton Island egyik főutcájával, illetve a Callahan Híddal, így a kezdők akik még nem gyakorolták be a kormányzást, megfelelő gyakorlóterep. Egyetlen hibája, hogy eléggé könnyű egy Staunton szélén álló reklámtáblába belegabalyodni. Reptér, rövidebb kifutópálya: Haladóknak tökéletes, mert nem kell kerülgetni a tornyokat, azonban rövidsége miatt fontos, hogy hamar el tudjunk rugaszkodni az anyaföldtől. Callahan Híd, középső szakasz: Ha esetleg sikerült lezuhannunk, akkor innen akadály nélkül elrugaszkodhatunk mindkét irányból, mert a híd középső szakaszán nincs forgalom. Portland felé ügyeljünk arra, hogy ne ütközzünk a híd keresztrúdjába, míg visszafelé (Staunton felé) nem is kell nagyon lenyomnunk a gép orrát, mivel a lejtős hídrészen a gép magától emelkedésbe kezd. Csak arra kell ügyelni, hogy telibe ne kapjunk egy közlekedési lámpát. Gát hegytető, Cedar Grove (lezárt alagúttól indulva): A gát keleti oldalán található kaptató megfelelő hely startra, mert ritka a forgalom, illetve lefele lejtése miatt itt is magától kezd majd emelkedni a gép. Villa előtti szakadék, Cedar Groove (nyugat-keleti irány): itt rövidebb kifutópálya áll rendelkezésre, viszont amikor kifogy alólunk a talaj, nem is kell törődnünk az elrugaszkodással. Hardwood/Portland Beach, tengerparti kibetonozott járda: Ha eltekintünk a padoktól és a lámpaoszlopoktól, akkor ez a terület is megfelelő ugrási pont lehet. Nyugati part, a magasvasút alatt, Portland: Ez kicsit problémásabb terep, de azért nem lehetetlen.
A szellemváros
Igen. A GTA3 még ilyet is tartalmaz. De ez inkább bugra hasonlít, mint valami extrára. Hogy hogyan juthatsz oda? Hát így: 1. Szerezz egy Dodot 2. Menj a hosszú kifutópálya legvégére, ahol a 767-esek szoktak leszállni. 3. Indulj el a szokásos módon, majd emelkedj a levegőbe. 4. Fordulj jobbra, a hegy mögött kell repülni addig, amíg körülbelül a Gát mögött nem vagy 5. Repülj be a gát alá. Ott kell lennie. Ez egy igazi szellemváros, mert át lehet repülni a házakon, és az útra sem lehet leszállni. A hely ismerős lehet, mert a játék elején itt raboltátok ki a bankot, és itt lőttek fejbe.
Nevek a tengerben 1. Szerezz egy Dodot 2. Repülj el vele Portlandba. Ott van a hegyoldal, az alagúttal párhuzamosan. 3. Vedd az irányt a hegyoldal felé. Repülj keresztül a hegyen, aztán kövesd az utat, amit csak a térképen láthatsz. Az út végén van pár név a tengerbe "vésve", amit szintén csak a térképen olvashatsz el.
Hát ennyit tudtam összeszedni a Dodoval kapcsolatban. A jövő hónapban is számíthattok rám, akkor még egy érdekességet fogok bemutatni (egy autóval. replay-t is küldök).
Kezeket a Kormányra, Éljenek a Görkoris csajok.
|